Hledáte profesionální marketingové a strategické zastoupení? Reklamní agentura v Plzni není pouze jedna; proto najít profíky, kteří vám umožní posunout vaše podnikání na vyšší úroveň, není vůbec jednoduché. Jak poznat, s kým máte tu čest, když se v dané oblasti sami moc nevyznáte?
Navázání spolupráce je významným a také nákladným krokem. Velké firmy si mohou dovolit vytvořit celé marketingové oddělení a mít interní zaměstnance. Menší podnikatelé se musí spolehnout na práci externích specialistů. Přečtěte si, jak vybrat perfektní agenturu a na co si naopak musíte dát dobrý pozor, abyste za své peníze dostali nasmlouvané služby, které vám přinesou výsledky.
Reklamní agentura nikdy neslibuje nesplnitelné
Malý podnikatel má na začátku celého procesu mnoho otázek. “Kolik mě to bude stát? Vyplatí se mi to?” A řada z vás také zvažuje, zda by nebylo lepší a finančně výhodnější najmout si freelancera.
Agentura zaměstnává celý tým lidí, kteří mají různé specializace. Může tedy pokrýt komplexně veškeré marketingové úkony od SEO analýzy, přes PPC reklamy až po vypracování profesionálních optimalizovaných textů. Většina freelanceru takto komplexní služby nenabízí.
V této fázi je také na místě otázka, zda jste si vědomi, že spolupráce s agenturou vás bude stát nejen peníze, ale i váš čas. Pokud už teď víte, že nemáte ani minutu denně navíc, bude spolupráce skřípat na obou stranách. Zástupci agentury budou potřebovat přístup do vašich interních dat a musí vědět, čeho chcete dosáhnout.
Pokud vám povaha vašeho podnikání neumožňuje pravidelně komunikovat s agenturou, budete muset najmout zaměstnance (nebo delegovat někoho ze stávajících zaměstnanců), který si vezme komunikaci na starosti.
Na co byste měli při výběru agentury myslet?
- Jak se vám komunikuje? Sedli jste si, nebo máte pocit, že nejste na stejné vlně? Ideální je, když se zajímají o odvětví, ve kterém pracujete a úplně nejlepší je, pokud mu rozumí a mají s propagací v tomto sektoru již zkušenosti. Určitě se vám bude lépe komunikovat s člověkem, se kterým jste si sedli nejen po profesní ale i lidské stránce.
- Chcete se pravidelně scházet osobně, nebo vám nevadí online meetingy? Pandemie koronaviru změnila pracovní prostředí, práce na home office už není nic neobvyklého, některé firmy už pracují jen vzdáleně. Online se odehrávají pracovní porady i schůzky s klienty. Někdo nedá na osobní kontakt dopustit, ale v případě, že chcete mít větší výběr, nemusíte se omezovat pouze na firmy, které působí ve vašem městě či jeho okolí, což je určitě výhoda především pro podnikatele, jejichž sídlo je na vesnici.
- Zvolte si agenturu, která vám může zajistit co nejširší portfolio služeb. Ušetříte tak spoustu času a komunikace bude také mnohem jednodušší. Pokud delegujete několik různých lidí, budete muset komunikovat se všemi zvlášť. V tomto případě hrozí, že se v jednotlivých úkonech úplně ztratíte.
- Dejte přednost agentuře, která má za sebou již prokazatelné výsledky. Nehleďte jako první na cenu a nenechte se zmást stohem certifikátů. Nejdůležitější jsou praktické zkušenosti a počet úspěšných projektů. Profík vám také dokáže srozumitelně vysvětlit problematiku, které nerozumíte a bude vám automaticky a pravidelně posílat detailní reporty. Pokud reportům nebudete rozumět, ptejte se. Zástupce spolehlivé společnosti vám všechny nejasnosti vysvětlí.
Při hledání buďte obezřetní. S podvody na internetu se v posledních letech roztrhl pytel. Pokud si vyberte reklamní agenturu přes internet, k ničemu se nezavazujte podpisem, dokud si firmu neprověříte.
Agenturu vybírejte podle reálných výsledků a referencí, ne podle ceny
Spolupráce s profesionální agenturou se v reálných číslech projeví nejdříve po třech měsících.
Okamžité výsledky nejsou splnitelné a slibují je jen amatéři, kterým jde především o vlastní zisk.
Pokud jste si ve vašem městě nevybrali, můžete si vybírat prakticky z celé ČR.
Našli jste marketingovou agenturu hned na poprvé, nebo stále neúspěšně hledáte?
Myslíte si, že je pro přínosnou spolupráci nutný pravidelný osobní kontakt, nebo jdete s dobou a nebráníte se online meetingům?
Podělte se o vaše postřehy a osobní tipy s ostatními čtenáři.