Podobně jako v reálném světě tvoří i naši virtuální existenci určité stavební prvky. Základem je web či e-shop a jeho další propagace pomocí online marketingu. SEO přitom slouží k optimalizaci neboli úpravě stránek za účelem jejich častého a přednostního zobrazování ve vyhledávačích. Odměnou nám pak je vysoká návštěvnost. Mezi dalšími nástroji figurují profily na sociálních sítích a PPC reklamy. Bohaté firmy a štědře sponzorované projekty si dopřávají vše. S omezeným budgetem jsme nuceni volit. Proto si uvedeme hlavní přednosti a slabiny SEO ve srovnání s ostatními metodami.
SEO = investice do sebe
Za největší výhodu optimalizace považujeme rozvoj vlastní platformy. Na rozdíl od PPC kampaní utrácíme vyčleněné finance u nás samotných. I když si najmeme SEO experta, tak se jeho práce ani naše peníze nikam neztrácí. Zůstávají na našem webu v podobě jeho technického, obsahového a odkazového upgradu. Pokud vlastníme kamennou provozovnu, která se opotřebovala, také dává smysl její modernizace. Rekonstrukce prostor, in-store design a vylepšený brand zase pár let vydrží. Stálí zákazníci to ocení a k tomu přilákáme nové. Na stejném principu se dá u většiny podnikatelů postavit i jejich online marketing. Konkrétně SEO “dostane“ náš e-shop do závodní formy. Až po jeho generálce přichází v úvahu další investice do externích virtuálních billboardů a inzerce.
Dlouhodobý efekt online marketingu – SEO je trvanlivé
Významným plusem optimalizovaných stránek je bezesporu doba, po kterou je SEO udrží na prémiových postech internetového hledání. Dokud techno firmy nevypustí nový požadavek, řekněme v podobě speciálního bezpečnostního certifikátu, není důvod web upravovat. E-shopy bez technických chyb neodrazují uživatele zpomaleným načítáním a dobře vydělávají. Rovněž klíčová slova, která lidé píší do vyhledávačů, se ve většině oborů nemění. Vždyť botám říkáme boty už několik století a pro cihly, ubytování nebo cibuli platí to samé. Proto nám bude z vícero nástrojů online marketingu právě textové SEO sloužit delší čas. Čili ve srovnání kupříkladu s reklamním bannerem považujeme efekt optimalizace za dlouhodobý. Abychom si ukázali i druhou stranu mince, je potřeba zmínit pomalý nástup SEO, který se projeví zhruba do tří měsíců. Naproti tomu funguje PPC reklama okamžitě od momentu, kdy ji aktivujeme. Po vyčerpání proklikového limitu však na rozdíl od SEO beze stopy zmizí.
Facebook ani PPC nám nepatří
Zatímco web je naším majetkem, tak firemní profil na Twitteru, Instagramu či Facebooku podléhá někomu jinému. Sociální sítě ho mohou kdykoli zabanovat, vymazat nebo mu omezit dosah, což se běžně děje. Přestože máme profil “zadarmo”, stojí nás ve skutečnosti spoustu námahy nebo peněz, když jeho správu delegujeme. Aby nám takové zacházení nebylo líto, budeme si pamatovat, že sociály používáme hlavně k šíření našich zpětných odkazů. Z hlediska online marketingu nemůže ale prezentace na Facebooku konkurovat SEO upgradu vlastní platformy.
Zvažujete-li, na čem postavit virtuální existenci, získali jste užitečné vodítko. Nemáte-li webovky, začnete pracovat na jejich výrobě a poručte si je včetně optimalizace. Pokud už stránky máte, nechte si je zrevidovat. Podle kontrolních zjištění pak uchopíte jejich online marketing prostřednictvím SEO za ten správný konec. Efekt optimalizace poznáte z větší návštěvnosti, která ze zdrojem objednávek. Dosah vašeho webu pak můžete potencovat ještě proklikovou kampaní. PPC bannery jsou ideálním doplňkem hlavní prodejní sezóny. Tolik k výhodám i možným slabinám SEO. Držíme vám palce a těšíme se na vaše postřehy v komentářích.